Polacy bardzo stęsknili się za możliwością jedzenia i picia poza domem. Tylko w pierwszy weekend otwarcia ogródków gastronomii związane z tym tematem hasztagi osiągnęły takie zasięgi, jak słynne morsowanie przez cały styczeń, jak wynika z analizy Internetu przeprowadzonej przez polski SentiOne. Z aż 90 proc. wypowiedzi Internautów przebija radość. Tylko…
Zobacz więcejEksperci przekonują, że jednym z najpoważniejszych zagrożeń dla trafności wyników badań online są zawodowi respondenci. Panele kuszą ich do zbierania punktów za wypełnianie jak największej liczby ankiet. Jednak firmy badawcze walczą o wysoką jakość uzyskiwanych danych, stosując m.in. kwarantannę czasową i pytania kontrolne. Inwestują w nowoczesną technologię, by rozpoznawać osoby,…
Zobacz więcejWiele osób chciałoby założyć własną działalność, jednak nie mają ciekawego pomysłu. Czasami pomysły przyjdą same, czasem powstają w wyniku pasji, a niektóre wynikają z chęci dużego zarobku. Przeczytaj artykuł, który podpowie, gdzie szukać planów na fajny biznes. Zastanów się, jakie masz pasje oraz zainteresowania Najlepszym rozwiązaniem jest podążanie za własnymi…
Zobacz więcejChcesz cieszyć się pyszną, a przede wszystkim czystą wodą? W takim razie dobrym rozwiązaniem są dystrybutory do wody. Z tym urządzeniem nie tylko staniesz się bardziej ekologiczny, ale też zaoszczędzisz pieniądze. Jeśli dodasz do tego nowoczesny design, to zyskasz naprawdę przydatny sprzęt. 5 cech wyróżniających dystrybutory do wody Czysta i…
Zobacz więcejZ okazji trwającego właśnie Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości, Grupa Muszkieterów publikuje wyniki raportu „Przedsiębiorczość po polsku. Jak zmienia się nasze podejście do pracy na własny rachunek?”, sprawdzającego poziom przedsiębiorczości wśród Polaków w grupie wiekowej od 25 do 50 lat. Polacy objęci badaniem przedsiębiorczość kojarzą głównie z zaradnością, umiejętnością radzenia sobie w…
Zobacz więcejPolskie Badania Czytelnictwa (PBC) uzyskały status pełnego członka międzynarodowej organizacji International Federation of Audit Bureaux of Certification (IFABC), która zrzesza biura z całego świata zajmujące się audytem mediów. PBC decyzją zarządu międzynarodowej federacji branżowej IFABC uzyskało status pełnego członka. Wspólnym celem członków zrzeszonych w IFABC jest dokładne i przejrzyste raportowanie porównywalnych…
Zobacz więcejNa najwyższym poziomie dane z badań rynkowych można podzielić na typy wtórne i pierwotne. Zarówno badania pierwotne, jak i wtórne mogą mieć charakter jakościowy lub ilościowy. Badania rynku pierwotne badania pierwotne to oryginalne badania przeprowadzone przez Ciebie (lub firmę, którą zatrudnisz) w celu zebrania danych specjalnie dla Twojego obecnego celu. Metody gromadzenia danych pierwotnych różnią się w zależności od…
Zobacz więcejTurystyka poza utartym szlakiem to odwiedzanie atrakcyjnych, ale mniej popularnych i do tej pory rzadziej uczęszczanych miejsc, a także sposób na alternatywne zwiedzanie dotychczas popularnych kierunków takich jak Kraków czy Zakopane. W ramach kampanii „Małopolska. Poznajmy się” wśród przedstawicieli branży turystycznej zostało przeprowadzone badanie ankietowe „Turystyka poza utartym szlakiem –…
Zobacz więcejOpinia publiczna może być zdefiniowana jako „złożony zbiór opinii wielu różnych osób i suma wszystkich ich poglądów”. Badania opinii publicznej są sposobem na zmierzenie opinii dużej populacji poprzez badanie losowej próby tej populacji za pomocą ankiet, szczegółowych wywiadów i dyskusji grup fokusowych. Badania opinii publicznej są wykorzystywane od lat 30. XX…
Zobacz więcejCo drugi respondent chciałby zostać zaszczepiony przeciwko COVID-19, jeśli szczepionka byłaby dostępna. Co najważniejsze, szczepienia powinny być dobrowolne, twierdzą Rosjanie. MOSKWA, 19 maja 2020 r. Rosyjskie Centrum Badań Opinii Społecznej (VCIOM) przedstawia dane ankietowe opisujące rosyjskie postawy wobec szczepień przeciwko COVID-19. Wyniki ankiet wobec szczepień przeciwko COVID-19 Większość Rosjan (70%) uważa, że szczepienie…
Zobacz więcejJeśli chcesz dostać się do umysłów swoich klientów, musisz przeprowadzić badania jakościowe. Wywiady bezpośrednie i grupy fokusowe mogą zapewnić cenny wgląd w produkty, rynek oraz opinie i motywacje klientów Jakościowe metody badawcze Badania jakościowe polegają na ustaleniu nie tylko tego, co ludzie myślą, ale dlaczego tak myślą. Chodzi o to, aby ludzie…
Zobacz więcejKim jest tajemniczy klient Tajemniczy klient (ang. Mystery Shopper) to inaczej płatny konsument, który jest wynajmowany do robienia zakupów, korzystania z usług i zbierania danych według wytycznych zleceniodawcy. Pomyśl o tajemniczych klientach jak o „tajnych klientach” wysyłanych w celu obserwowania, interakcji i raportowania tego wszystkiego. To proces, w którym osoba…
Zobacz więcejSegmentacja rynku jest jednym z najskuteczniejszych narzędzi dla marketerów umożliwiającym dotarcie do właściwej grupy docelowej. Ułatwia im spersonalizowanie kampanii, skupienie się na tym, co jest konieczne i grupowanie podobnych klientów w celu dotarcia do określonej grupy odbiorców w opłacalny sposób. Segmentacja rynku jest wykorzystywana przez marketerów od późnych lat XX…
Zobacz więcejCo to są szybko zbywalne towary konsumpcyjne (FMCG)? Szybko zbywalne towary konsumpcyjne to produkty, które sprzedają się szybko po stosunkowo niskich kosztach. Te towary są również nazywane towarami szybko rotującymi. FMCG mają krótki okres przydatności do spożycia ze względu na duże zapotrzebowanie konsumentów (np. Napoje bezalkoholowe i słodycze) lub ponieważ…
Zobacz więcejBadanie wykazało, że butelka Coca-Coli jest najbardziej kultowym opakowaniem: według najnowszych badań przeprowadzonych wśród 1500 Brytyjczyków, którzy przyjrzeli się, jak branding i opakowanie wpłynęły na konsumentów, ujawniono, że jedna szósta respondentów uważa, że Coca-Cola jest najbardziej rozpoznawalnym opakowaniem i był równie łatwy do zidentyfikowania bez logo lub produktu w butelce….
Zobacz więcej