Polacy bardzo stęsknili się za możliwością jedzenia i picia poza domem. Tylko w pierwszy weekend otwarcia ogródków gastronomii związane z tym tematem hasztagi osiągnęły takie zasięgi, jak słynne morsowanie przez cały styczeń, jak wynika z analizy Internetu przeprowadzonej przez polski SentiOne. Z aż 90 proc. wypowiedzi Internautów przebija radość. Tylko…
Zobacz więcejEksperci przekonują, że jednym z najpoważniejszych zagrożeń dla trafności wyników badań online są zawodowi respondenci. Panele kuszą ich do zbierania punktów za wypełnianie jak największej liczby ankiet. Jednak firmy badawcze walczą o wysoką jakość uzyskiwanych danych, stosując m.in. kwarantannę czasową i pytania kontrolne. Inwestują w nowoczesną technologię, by rozpoznawać osoby,…
Zobacz więcejWspółczesny świat charakteryzuje się niezwykłym tempem rozwoju technologicznego. Era cyfrowa, w której obecnie żyjemy, przynosi ze sobą nie tylko nowe możliwości, ale także wyzwania, zwłaszcza w obszarze badań rynkowych. Konsument dzisiejszych czasów jest bardziej zaawansowany technologicznie niż kiedykolwiek wcześniej. Korzysta z wielu urządzeń, aplikacji i platform, które generują ogromne ilości…
Zobacz więcejWprowadzenie do segmentacji rynku Segmentacja rynku to termin marketingowy odnoszący się do grupowania potencjalnych nabywców w grupy lub segmenty o wspólnych potrzebach, które reagują w podobny sposób na działania marketingowe. Dzięki segmentacji rynku firmy mogą kierować swoje działania do różnych kategorii konsumentów, którzy postrzegają pełną wartość pewnych produktów i usług…
Zobacz więcejAnkiety online są niezwykle skutecznym narzędziem do zbierania informacji i opinii od respondentów. Dlatego ważne jest, aby stworzyć odpowiedni wstęp do ankiety, który zachęci uczestników do udziału i zapewni im poczucie prywatności i bezpieczeństwa. W tym artykule omówimy, dlaczego przeprowadzasz ankietę, jak długo potrwa ta ankieta, Twoje oświadczenie o prywatności,…
Zobacz więcejCzy jesteś firmą badawczą, marketerem, czy przedsiębiorcą szukającym rzetelnych danych do swoich badań? Narodowy Panel Badawczy (NPB) to miejsce, które pozwoli Ci na samodzielne przeprowadzenie badań od A do Z z naszymi panelistami. Z NPB, masz dostęp do ponad 110 tysięcy aktywnych panelistów, którzy reprezentują różne grupy wiekowe, mają różne…
Zobacz więcejKoty, będące jednymi z najbardziej uwielbianych domowych zwierząt, fascynują nas swoją elegancją, tajemniczością i niezależnością. Jako właściciele kotów, stale poszukujemy sposobów na zrozumienie ich unikalnych zachowań i potrzeb, aby zapewnić im jak najszczęśliwsze i najzdrowsze życie. Korzystając z różnych źródeł, takich jak sklep dla kociarzy, możemy zaspokoić potrzeby naszych kociąt,…
Zobacz więcejNa przestrzeni lat metoda sitodruku zmieniała się dynamicznie. Dziś zapewnia zaawansowane nanoszenie barw zwłaszcza na tkaniny i odzież, które mają przeróżne zastosowanie. Wszystko jednak zaczęło się dawno temu, na Bliskim Wschodzie, a dziś sposób znakowania sitodrukiem to zupełnie inna technologia. Przekonaj się! Jak metoda sitodruku wyglądała dawniej – materiały Dopiero…
Zobacz więcejWedług światowych danych[1], co piąty z nas jest neuroatypowy lub neuroatypowa. Neurotypowi i neuroatypowi pracują w tych samych przestrzeniach pracy, ale często potrzebują innych rozwiązań, a zatem inaczej zaprojektowanego biura. Raport „Neuroróżnorodni w biurze” pokazuje jak zaprojektować biuro neuroinkluzywne, gdzie wszyscy mogą być efektywni i mieć taki sam komfort pracy….
Zobacz więcejCzęsto niezauważane, ale absolutnie niezastąpione, badania rynku są filarem biznesu. Jest to narzędzie, które pomaga firmom zrozumieć swoich klientów, konkurencję, trendy i możliwości. Ale jak to wszystko działa? Jak agencja badawcza, tak dobrze zorientowana w swoim fachu, potrafi wskazać ukryte szanse, które wydają się niewidoczne dla niewprawionego oka? Proces badań…
Zobacz więcejRola Agencji Badawczej w Świecie Handlu Dzisiejszy świat handlu jest dynamiczny i zmienny. W tym złożonym środowisku, kluczowe staje się posiadanie aktualnej, precyzyjnej i obszernej wiedzy o rynku. Tu z pomocą przychodzą agencje badawcze. To one dostarczają najnowszych danych i analiz, na podstawie których firmy mogą podejmować strategiczne decyzje. Jak…
Zobacz więcejPierwszy raz przeanalizowano pod kątem wieku 811 tys. prezesów(-ek) i członków(-iń) zarządów, zajmujących ponad milion stanowisk, z firm zarejestrowanych w Polsce. Z danych wynika, że statystyczna osoba na stanowisku prezesa to czterdziestoletni mężczyzna z dużego miasta zarządzający firmą powstałą w latach 1995-2005. Według KRS ponad ⅕ firm zarejestrowanych jest w…
Zobacz więcejWiększość Polek i Polaków uważa, że kobieta powinna mieć stabilną sytuację zawodową przed zajściem w ciążę. Zdaniem połowy kariera jest równie ważna co rodzina. Nowy raport CVeasy.pl analizuje sytuację matek na rynku pracy. Publikacja stworzona we współpracy z agencją Elephate prezentuje wyniki badania, w którym wzięli udział respondenci z całej…
Zobacz więcejWprowadzenie do badań CATI i ich zastosowanie w monitorowaniu opinii publicznej Badania CATI (Computer-Assisted Telephone Interviewing) są powszechnie stosowaną metodą zbierania danych, która polega na przeprowadzaniu ankiet telefonicznych z wykorzystaniem komputera. Ta metoda umożliwia szybkie i efektywne uzyskiwanie informacji na temat opinii publicznej, co czyni je niezwykle przydatnym narzędziem zarówno…
Zobacz więcejGrillowanie jest często określane jako nasz „narodowy sport”. Wiele osób nie wyobraża sobie długiego weekendu bez spotkania z przyjaciółmi i rodziną przy grillu oraz wspólnego biesiadowania. Ile średnio wydajemy na grilla, jakie dania są najpopularniejsze, co pijemy podczas grillowania i za co najbardziej je lubimy? Odpowiedzi znajdziemy w najnowszym raporcie…
Zobacz więcejWiele osób nie przepada za swoją pracą, ze względu na panującą w niej złą atmosferę, niskie zarobki czy też niezbyt sympatycznego szefa. Rozwiązaniem problemów jest otwarcie swojego własnego biznesu. Co należy do trafionych i dochodowych pomysłów? Jaką firmę warto założyć? Sklep internetowy We współczesnym świecie coraz więcej osób poszukuje rzeczy właśnie…
Zobacz więcejBadania panelowe CAWI to obecnie jedna z najpopularniejszych metod pozyskiwania danych empirycznych. Jak podkreśla Jonasz Buksztynowicz, CEO agencji badawczej Fieldstat, wyniki takich badań zależą od wielu czynników, w tym od jakości projektowania kwestionariusza, doboru odpowiedniej próby badawczej czy staranności podczas analizy danych. Ważnym elementem jest również zrozumienie różnorodnych czynników, które…
Zobacz więcej