FMCG (Fast Moving Consumer Goods) co to jest?

FMCG (Fast Moving Consumer Goods) co to jest?

FMCG (Fast Moving Consumer Goods) co to jest?

Co to są szybko zbywalne towary konsumpcyjne (FMCG)?

Szybko zbywalne towary konsumpcyjne to produkty, które sprzedają się szybko po stosunkowo niskich kosztach. Te towary są również nazywane towarami szybko rotującymi.

FMCG mają krótki okres przydatności do spożycia ze względu na duże zapotrzebowanie konsumentów (np. Napoje bezalkoholowe i słodycze) lub ponieważ łatwo się psują (np. Mięso, produkty mleczne i wypieki). Towary te są często kupowane, szybko konsumowane, mają niskie ceny i są sprzedawane w dużych ilościach. Mają także duże obroty, gdy są na półce w sklepie.

Zrozumienie szybko zmieniających się dóbr konsumpcyjnych (FMCG)

Dobra konsumpcyjne to produkty zakupione do konsumpcji przez przeciętnego konsumenta. Są one podzielone na trzy różne kategorie: dobra trwałe, nietrwałe i usługi. Dobra trwałe mają okres przydatności do spożycia wynoszący trzy lata lub dłużej, podczas gdy towary nietrwałe mają okres przydatności krótszy niż jeden rok. Szybko przemieszczające się towary konsumpcyjne są największym segmentem towarów konsumpcyjnych. Należą do kategorii produktów nietrwałych, ponieważ są spożywane natychmiast i mają krótki okres trwałości.

Niemal wszyscy na świecie codziennie korzystają z szybko poruszających się towarów konsumpcyjnych (FMCG). Są to zakupy konsumenckie na małą skalę, które dokonujemy na stoisku z produktami, sklepie spożywczym, supermarkecie i punkcie sprzedaży. Przykłady obejmują mleko, chleb, owoce i warzywa, papier toaletowy, napoje gazowane, piwo i leki dostępne bez recepty, takie jak aspiryna.

Produkty FMCG stanowią ponad połowę wszystkich wydatków konsumenckich, ale zazwyczaj są to zakupy o niskim poziomie zaangażowania. Konsumenci są bardziej skłonni pochwalić się trwałym towarem, takim jak nowy samochód lub pięknie zaprojektowany smartfon, niż nowym napojem energetycznym, który kupili za 2,50zł w sklepie spożywczym.

Rodzaje szybko zmieniających się towarów konsumpcyjnych

Jak wspomniano powyżej, szybko przemieszczające się towary konsumpcyjne są towarami nietrwałymi lub towarami, które mają krótki okres użytkowania i są konsumowane w szybkim lub szybkim tempie.

FMCG można podzielić na kilka różnych kategorii, w tym:

  • Przetworzona żywność : Produkty serowe, płatki zbożowe i makaron w pudełku
  • Gotowe posiłki : posiłki gotowe do spożycia
  • Napoje : Woda butelkowana, napoje energetyczne i soki
  • Wypieki : Ciastka, rogaliki i bajgle
  • Świeża, mrożona żywność i produkty suche : owoce, warzywa, mrożony groszek i marchewka oraz rodzynki i orzechy
  • Leki : aspiryna, leki przeciwbólowe i inne leki, które można kupić bez recepty
  • Produkty czyszczące : Soda oczyszczona, środek do czyszczenia piekarników oraz środek do czyszczenia okien i szyb
  • Kosmetyki i przybory toaletowe : produkty do pielęgnacji włosów, korektory, pasta do zębów i mydło
  • Artykuły biurowe : długopisy, ołówki i markery

Szybko rozwijający się przemysł towarów konsumpcyjnych

Ponieważ szybko zmieniające się towary konsumpcyjne mają tak wysoki wskaźnik obrotu, rynek jest nie tylko bardzo duży, ale także bardzo konkurencyjny. Niektóre z największych na świecie firm konkurują o udział w rynku w tej branży, w tym Dole, Coca-Cola, Unilever, Procter & Gamble, Nestlé, Kellogg’s i General Mills. Firmy takie jak te muszą skoncentrować swoje wysiłki na marketingu szybko poruszających się towarów konsumpcyjnych, aby zachęcić i zachęcić konsumentów do kupowania swoich produktów.

Dlatego opakowanie jest bardzo ważnym czynnikiem w procesie produkcyjnym. Systemy logistyczne i dystrybucyjne często wymagają opakowań wtórnych i trzeciorzędnych, aby zmaksymalizować wydajność. Opakowanie jednostkowe lub opakowanie podstawowe ma kluczowe znaczenie dla ochrony produktu i okresu przydatności do spożycia, a także zapewnia konsumentom informacje i zachęty do sprzedaży.

FCMG są sprzedawane w dużych ilościach, więc są uważane za wiarygodne źródło dochodów. Ten wysoki wolumen sprzedaży równoważy również niskie marże zysku na sprzedaży indywidualnej.

Jako inwestycje akcje FMCG zazwyczaj obiecują niski wzrost, ale są bezpiecznymi zakładami z przewidywalnymi marżami , stabilnymi stopami zwrotu i regularnymi dywidendami.

Nie jest zaskoczeniem, że najpopularniejszymi kategoriami handlu elektronicznego są towary nieużywalne – dobra trwałe i produkty związane z rozrywką. Rośnie internetowy rynek zakupów spożywczych i innych materiałów eksploatacyjnych, ponieważ firmy na nowo definiują efektywność logistyki dostaw, co skraca czas dostawy. Podczas gdy kategorie produktów nieużywanych mogą nadal dostarczać produkty konsumpcyjne w dużej ilości, wzrost wydajności logistycznej zwiększył wykorzystanie kanałów handlu elektronicznego do nabywania produktów FMCG.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem