Badania jakościowe, definicja

Badania jakościowe, definicja

Badania jakościowe, definicja

Jeśli chcesz dostać się do umysłów swoich klientów, musisz przeprowadzić badania jakościowe. Wywiady bezpośrednie i grupy fokusowe mogą zapewnić cenny wgląd w produkty, rynek oraz opinie i motywacje klientów

Jakościowe metody badawcze

Badania jakościowe polegają na ustaleniu nie tylko tego, co ludzie myślą, ale dlaczego tak myślą. Chodzi o to, aby ludzie mówili o swoich opiniach , abyś mógł zrozumieć ich motywacje i uczucia.

Wywiady bezpośrednie i dyskusje w grupach są najlepszym sposobem na uzyskanie tego rodzaju szczegółowych informacji zwrotnych. Dzięki grupom fokusowym pracujesz z niewielkimi próbkami rynku docelowego, zwykle z czterema do ośmiu osobami. Lub możesz przeprowadzić wywiady jeden na jednego.

Jakościowe badania rynku mogą być cenne, gdy opracowujesz nowe produkty lub opracowujesz nowe inicjatywy marketingowe i chcesz przetestować reakcje i udoskonalić swoje podejście.

Dlaczego jakościowe badania rynku?

Badania są pierwszym krokiem przed podjęciem wielu kluczowych zadań marketingowych, w tym przygotowania planu marketingowego , analizy SWOT , rozwoju produktu , brandingu i wyceny .

A badania rynku powinny również wpływać na twoją strategię marketingową online – od projektu strony internetowej, biuletynu e-mailowe , SEO i sieci społecznościowe .

Badania rynku mogą również pomóc w opracowaniu produktów i usług oraz upewnić się, że spełniają one potrzeby odbiorców docelowych. Na przykład, jeśli prowadzisz restaurację i chcesz wprowadzić nowe menu, możesz zaprosić miejscową ludność, aby przyszła i wyraziła opinię na temat twoich potraw, usług i proponowanych cen.

Ten rodzaj ćwiczeń nie kosztowałby cię wiele, ale może dostarczyć ważnych informacji zwrotnych i zwiększyć szanse na sukces.

Badania jakościowe przed wprowadzeniem nowego produktu na rynek

Zanim przejdziesz do produkcji z nową linią, ważne jest, aby Twój produkt znalazł się w rękach niektórych członków rynku docelowego: Zapytaj ich czy:

  • Produkt jest łatwy w obsłudze?
  • Produkt robi to, co powinien?
  • Projekt jest atrakcyjny?
  • Wygląda na to, że będzie się wyróżniał obok konkurencyjnych produktów w sklepie?
  • Czy opakowanie działa?
  • Czy cena jest odpowiednia?

Tego rodzaju badania klientów prawie zawsze ujawniają jedną lub dwie ważne kwestie, które można rozwiązać przed uruchomieniem produktu.

Badania jakościowe i dyskusje w grupach

Uzyskanie wyraźnych wyników badań jakościowych może być trudne. Niektórzy ludzie mogą być pozytywnie nastawieni z grzeczności, podczas gdy inni mogą zdominować dyskusję.

Niezbędne jest wybranie odpowiedniej osoby do przeprowadzania wywiadów z ludźmi lub moderowania dyskusji grupowej. Właściciel / menedżer firmy nie powinien sam prowadzić sesji.

Niezbędne jest znalezienie niezależnej osoby, która wykonałaby tę pracę, takiej jak profesjonalny badacz rynku – w ten sposób pozostaną oni bezstronni, a rozmówcy poczują, że mogą mówić uczciwie.

Dobry moderator poprowadzi sesję w nieuporządkowany sposób. Odpowiedzi powinny zostać zbadane, a postępowanie powinno zostać zarejestrowane do późniejszej analizy. Należy zwrócić uwagę na mowę ciała i odpowiedzi niewerbalne – przydatne jest tutaj wideo.

Jakie informacje dają badania jakościowe?

Badania jakościowe są przydatne do udzielania odpowiedzi na pytania takie jak:

  • co myśleli, myślą klienci lub potencjalni klienci o twoim produkcie lub usłudze;
  • jak wybierają między różnymi produktami lub dostawcami;
  • jak wpływają na wybór branding, projekt i opakowanie;
  • jakie komunikaty marketingowe mają największy wpływ i co je wyłącza;
  • jak cena wpływa na podejmowanie decyzji;
  • czy istnieje popyt na nowy produkt lub usługę.

Badania jakościowe polegają na zachęcaniu ludzi do rozszerzania swoich odpowiedzi, abyś mógł uzyskać lepszy wgląd w ich postawy i zachowania. Chodzi o to, aby uzyskać dokładne i wnikliwe odpowiedzi, aby dowiedzieć się, co jest motorem ich decyzji.

About Redakcja

RPFB to wiodący internetowy portal zajmująca się zagadnieniami badań rynku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem