Badania jakościowe, definicja

Badania jakościowe, definicja

Jeśli chcesz dostać się do umysłów swoich klientów, musisz przeprowadzić badania jakościowe. Wywiady bezpośrednie i grupy fokusowe mogą zapewnić cenny wgląd w produkty, rynek oraz opinie i motywacje klientów

Jakościowe metody badawcze

Badania jakościowe polegają na ustaleniu nie tylko tego, co ludzie myślą, ale dlaczego tak myślą. Chodzi o to, aby ludzie mówili o swoich opiniach , abyś mógł zrozumieć ich motywacje i uczucia.

Wywiady bezpośrednie i dyskusje w grupach są najlepszym sposobem na uzyskanie tego rodzaju szczegółowych informacji zwrotnych. Dzięki grupom fokusowym pracujesz z niewielkimi próbkami rynku docelowego, zwykle z czterema do ośmiu osobami. Lub możesz przeprowadzić wywiady jeden na jednego.

Jakościowe badania rynku mogą być cenne, gdy opracowujesz nowe produkty lub opracowujesz nowe inicjatywy marketingowe i chcesz przetestować reakcje i udoskonalić swoje podejście.

Dlaczego jakościowe badania rynku?

Badania są pierwszym krokiem przed podjęciem wielu kluczowych zadań marketingowych, w tym przygotowania planu marketingowego , analizy SWOT , rozwoju produktu , brandingu i wyceny .

A badania rynku powinny również wpływać na twoją strategię marketingową online – od projektu strony internetowej, biuletynu e-mailowe , SEO i sieci społecznościowe .

Badania rynku mogą również pomóc w opracowaniu produktów i usług oraz upewnić się, że spełniają one potrzeby odbiorców docelowych. Na przykład, jeśli prowadzisz restaurację i chcesz wprowadzić nowe menu, możesz zaprosić miejscową ludność, aby przyszła i wyraziła opinię na temat twoich potraw, usług i proponowanych cen.

Ten rodzaj ćwiczeń nie kosztowałby cię wiele, ale może dostarczyć ważnych informacji zwrotnych i zwiększyć szanse na sukces.

Badania jakościowe przed wprowadzeniem nowego produktu na rynek

Zanim przejdziesz do produkcji z nową linią, ważne jest, aby Twój produkt znalazł się w rękach niektórych członków rynku docelowego: Zapytaj ich czy:

  • Produkt jest łatwy w obsłudze?
  • Produkt robi to, co powinien?
  • Projekt jest atrakcyjny?
  • Wygląda na to, że będzie się wyróżniał obok konkurencyjnych produktów w sklepie?
  • Czy opakowanie działa?
  • Czy cena jest odpowiednia?

Tego rodzaju badania klientów prawie zawsze ujawniają jedną lub dwie ważne kwestie, które można rozwiązać przed uruchomieniem produktu.

Badania jakościowe i dyskusje w grupach

Uzyskanie wyraźnych wyników badań jakościowych może być trudne. Niektórzy ludzie mogą być pozytywnie nastawieni z grzeczności, podczas gdy inni mogą zdominować dyskusję.

Niezbędne jest wybranie odpowiedniej osoby do przeprowadzania wywiadów z ludźmi lub moderowania dyskusji grupowej. Właściciel / menedżer firmy nie powinien sam prowadzić sesji.

Niezbędne jest znalezienie niezależnej osoby, która wykonałaby tę pracę, takiej jak profesjonalny badacz rynku – w ten sposób pozostaną oni bezstronni, a rozmówcy poczują, że mogą mówić uczciwie.

Dobry moderator poprowadzi sesję w nieuporządkowany sposób. Odpowiedzi powinny zostać zbadane, a postępowanie powinno zostać zarejestrowane do późniejszej analizy. Należy zwrócić uwagę na mowę ciała i odpowiedzi niewerbalne – przydatne jest tutaj wideo.

Jakie informacje dają badania jakościowe?

Badania jakościowe są przydatne do udzielania odpowiedzi na pytania takie jak:

  • co myśleli, myślą klienci lub potencjalni klienci o twoim produkcie lub usłudze;
  • jak wybierają między różnymi produktami lub dostawcami;
  • jak wpływają na wybór branding, projekt i opakowanie;
  • jakie komunikaty marketingowe mają największy wpływ i co je wyłącza;
  • jak cena wpływa na podejmowanie decyzji;
  • czy istnieje popyt na nowy produkt lub usługę.

Badania jakościowe polegają na zachęcaniu ludzi do rozszerzania swoich odpowiedzi, abyś mógł uzyskać lepszy wgląd w ich postawy i zachowania. Chodzi o to, aby uzyskać dokładne i wnikliwe odpowiedzi, aby dowiedzieć się, co jest motorem ich decyzji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *