Mystery Shopping, kim jest Tajemniczy klient

Mystery Shopping, kim jest Tajemniczy klient

Mystery Shopping, kim jest Tajemniczy klient

Kim jest tajemniczy klient

Tajemniczy klient (ang. Mystery Shopper) to inaczej płatny konsument, który jest wynajmowany do robienia zakupów, korzystania z usług i zbierania danych według wytycznych zleceniodawcy. Pomyśl o tajemniczych klientach jak o „tajnych klientach” wysyłanych w celu obserwowania, interakcji i raportowania tego wszystkiego.
To proces, w którym osoba odwiedza sklep detaliczny, restaurację, oddział banku lub dowolną inną lokalizację w celu zmierzenia jakości obsługi klienta.

Tajemniczy klienci są zazwyczaj zatrudniani przez osoby trzecie, a nie przez sam sklep lub firmę.

Co robi tajemniczy klient?

Wiele firm definiuje szczegółowe wytyczne i parametry badania, aby zapewnić klientom najlepsze doświadczenia i standard obsługi.
Tajemniczy klienci nie są zatrudniani do wydawania opinii, ale do oceny firmy i jej pracowników z punktu widzenia doświadczenia klienta.
Oto niektóre przykłady:

  • Jak będą witani klienci
  • Ilość osób pracujących w obiekcie
  • Jaki jest maksymalny dopuszczalny czas oczekiwania
  • Jaka powinna być temperatura obiektu, czy działa klimatyzacja itp.
  • Ile produktów powinno być na wystawie itp.
  • Czystość obiektu, witryn, stolików. itd.
  • Czy promowana jest oferta specjalna, czasowa
  • Czy dostępne są wybrane produkty, usługi
  • Czy zaproponowano rozszerzenie oferty, karty lojalnościowe, instalacje aplikacji itp.

Aby upewnić się, że te procesy są przestrzegane, zatrudnia się firmy specjalizujące się w badaniach rynku typu Mystery Shopping do przeprowadzania regularnych audytów w swoich lokalizacjach.

Do jakich firm wysyłany jest tajemniczy klient?

Tajemniczy klient znajdzie się potencjalnie wszędzie tam, gdzie obsługiwani są klienci, w tym firmy usługowe, takie jak banki, hotele, czy warsztaty samochodowe przez sklepy detaliczne po restauracje.

Obowiązki tajemniczego klienta

  • Podróż do wyznaczonej lokalizacji obiektu
  • Pozostanie dyskretnym, gdy udajesz stałego klienta
  • Interakcja z pracownikami
  • Kontrola czystości, pracowników i lokalu
  • Wykonywanie zdjęć (aparatem z telefonu)
  • Zakup określonych produktów
  • Zatrzymanie paragonów do późniejszego rozliczenia
  • Wypełnianie i przesyłanie pisemnego raportu opisującego wrażenia zakupowe po każdej wizycie w sklepie.

Ile zarabia tajemniczy klient?

Większość tajemniczych klientów otrzymuje wynagrodzenie za pracę, pojedyncze zlecenie, a nie za godzinę. Można zarobić w przedziale 15-40zł za proste zlecenie, do 50-70-100zł lub więcej za trudne zlecenia wymagające więcej naszego czasu.
Wynagrodzenie wypłacane jest dopiero po zakończeniu audytu i akceptacji poprawności w nim danych przez zleceniodawce.

Czy trzeba płacić za zakupy?

Jeśli wymagany jest zakup, tak. Ale w wielu przypadkach możesz otrzymać zwrot pieniędzy na podstawie zachowanych paragonów. Przyznawane są również niskie limity finansowe do wykorzystania podczas  audytu. Spotyka się też oferty które oferują bonusy, np. jeśli musisz jeść w restauracji, możesz nie otrzymać wynagrodzenia za poświęcony czas, ale zwrot kosztów posiłku.

Jak zostać tajemniczym klientem?

Najpierw odrób pracę domową. Upewnij się, że rozumiesz, jak to działa i co możesz zrobić. I pamiętaj, że to praca dorywcza. Przeglądaj oferty na portalach z ogłoszeniami, obserwuj strony agencji badawczych i rekrutacyjnych.  Następnie złóż wniosek, aby stać się jednym z nich.

About Redakcja

RPFB to wiodący internetowy portal zajmująca się zagadnieniami badań rynku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem