Category Archives: Branżowe

FMCG (Fast Moving Consumer Goods) co to jest?

Co to są szybko zbywalne towary konsumpcyjne (FMCG)? Szybko zbywalne towary konsumpcyjne to produkty, które sprzedają się szybko po stosunkowo niskich kosztach. Te towary są również nazywane towarami szybko rotującymi. FMCG mają krótki okres przydatności do spożycia ze względu na duże zapotrzebowanie konsumentów (np. Napoje bezalkoholowe i słodycze) lub ponieważ łatwo się psują (np. Mięso, […]

Badania CAWI

Badania CAWI w pełnym rozwinięciu to Computer Assisted Web Interview. CAWI to technika badań online, polegająca na zbieraniu informacji w ilościowych badaniach rynku (CATI) i opinii publicznej, w której respondent jest proszony o wypełnienie ankiety w formie elektronicznej. Kwestionariusz CAWI pojawia się w przeglądarce jako strona internetowa, do której respondenci mogą dotrzeć na różne sposoby, […]

Koniec z fakturami papierowymi

Czym jest JPK? JPK to Jednolity Plik Kontrolny, który podlega zasadom standaryzacji. Nie ma znaczenia to, z jakich programów księgowych korzystamy. Jest to spore ułatwienie zarówno dla podatników, jak i urzędników. Wszystkie przesłane pliki mają jedną strukturę, więc osoba je obsługująca nie musi znać specyfiki kilku, czy też kilkunastu programów. W lipcu 2018 roku w […]

Badania rynku

Badania rynku to proces gromadzenia, analizowania i interpretowania informacji o rynku, na temat produktu lub usługi, które mają być oferowane do sprzedaży na tym rynku, a także o przeszłości, obecnych i potencjalnych klientów do produktu lub usługi; badania cech, nawyki wydatków, lokalizacji i potrzeb Twojej firmy w rynku docelowym. Badania rynku określić można jako zespół […]

The Research Club w Warszawie

W czwartkowy wieczór 7 kwietnia 2016 w ramach The Research Club w Warszawie odbyła się impreza networkingowa dla osób pracujących w branży badawczej sponsorowana przez i-view fokusownie i sale konferencyjną w samym centrum stolicy. TRC działa od 2007 roku, jego głównym celem jest zrzeszanie ludzi ze świata badań rynku. Nieważne czy pracujecie dla dużej agencji badawczej […]

Wyposażenie fokusowni – fokusownie od kuchni

Badania fokusowe to nic innego jak zorganizowany wywiad środowiskowy. Badania te są niezwykle ważnym czynnikiem poznawczym z różnego zakresu­ od psychologi, poprzez badania społeczne, na marketingu kończąc. Istnieją dwa warianty badań fokusowych: wywiad pogłębiony (czyli zwyczajna rozmowa w cztery oczy), bądź dyskusja grupowa. Bez względu na to, na jaką metodę zdecyduje się specjalista powinien on wiedzieć, jak zadbać o […]

Badania CATI

CATI Co to jest i na czym polegają badania CATI? W dzisiejszych czasach badanie opinii publicznej nie jest dla nikogo żadną nowością. Niemalże codziennie napotykamy na różnego rodzaju ankiety i kwestionariusze, które możemy wypełnić. Często też różnego rodzaju ankieterzy zaczepiają nas na ulicy i proszą o poświęcenie chwili czasu, w celu przeprowadzanie ankiety. Ostatnimi czasy dużo popularniejszą formą ankietowania i pozyskiwania […]

ESOMAR World Research

ESOMAR World Research w Polsce znany jako Europejskie Stowarzyszenie Badaczy Rynku i Opinii Publicznej w oryginale European Society for Opinion and Marketing Research. Stowarzyszenie istnieje od roku 1948 a jego siedziba mieści się w Amsterdamie, na ulicy Hoogoorddreef 5. Początkowo działające jako stowarzyszenia regionalne w Europie. Obecnie ma ponad 4900 członków w ponad 130 krajach. […]

5 Miejsc gdzie dodasz / znajdziesz ogłoszenia o pracę – Badania rynku

5 najpopularniejszych miejsc dla rynku pracy w branży Badawczej. Przedstawiamy gotowe rozwiązanie dla oszczędności wszego czasu 😉 W komentarzach możecie podzielić się swoimi linkami do portali ogłoszeniowych. Pracuj.pl Katalog ogłoszeń pracuj.pl jest podzielony na regiony, kategorie i TAGI które opisują każde ogłoszenie Kategorie branżowe: Badania i rozwój/ FMCG Doradztwo/ Konsulting Finanse/ Ekonomia Marketing/ Badania Marketingowe […]