Category Archives: Branżowe

Badania jakościowe, definicja

Jeśli chcesz dostać się do umysłów swoich klientów, musisz przeprowadzić badania jakościowe. Wywiady bezpośrednie i grupy fokusowe mogą zapewnić cenny wgląd w produkty, rynek oraz opinie i motywacje klientów Jakościowe metody badawcze Badania jakościowe polegają na ustaleniu nie tylko tego, co ludzie myślą, ale dlaczego tak myślą. Chodzi o to, aby ludzie mówili o swoich opiniach , abyś mógł zrozumieć ich motywacje i uczucia. Wywiady bezpośrednie i dyskusje w grupach są najlepszym sposobem […]

Mystery Shopping, kim jest Tajemniczy klient

Kim jest tajemniczy klient Tajemniczy klient (ang. Mystery Shopper) to inaczej płatny konsument, który jest wynajmowany do robienia zakupów, korzystania z usług i zbierania danych według wytycznych zleceniodawcy. Pomyśl o tajemniczych klientach jak o „tajnych klientach” wysyłanych w celu obserwowania, interakcji i raportowania tego wszystkiego. To proces, w którym osoba odwiedza sklep detaliczny, restaurację, oddział banku lub dowolną inną lokalizację w celu zmierzenia jakości obsługi klienta. Tajemniczy […]

Segmentacja rynku – definicja i typy

Segmentacja rynku jest jednym z najskuteczniejszych narzędzi dla marketerów umożliwiającym dotarcie do właściwej grupy docelowej. Ułatwia im spersonalizowanie kampanii, skupienie się na tym, co jest konieczne i grupowanie podobnych klientów w celu dotarcia do określonej grupy odbiorców w opłacalny sposób. Segmentacja rynku jest wykorzystywana przez marketerów od późnych lat XX wieku. Choć może wydawać się to proste, jest bardzo przydatne przy tworzeniu każdego planu marketingowego. […]

FMCG (Fast Moving Consumer Goods) co to jest?

Co to są szybko zbywalne towary konsumpcyjne (FMCG)? Szybko zbywalne towary konsumpcyjne to produkty, które sprzedają się szybko po stosunkowo niskich kosztach. Te towary są również nazywane towarami szybko rotującymi. FMCG mają krótki okres przydatności do spożycia ze względu na duże zapotrzebowanie konsumentów (np. Napoje bezalkoholowe i słodycze) lub ponieważ łatwo się psują (np. Mięso, produkty mleczne i wypieki). Towary te są często kupowane, szybko […]

Badania CAWI

Badania CAWI w pełnym rozwinięciu to Computer Assisted Web Interview. CAWI to technika badań online, polegająca na zbieraniu informacji w ilościowych badaniach rynku (CATI) i opinii publicznej, w której respondent jest proszony o wypełnienie ankiety w formie elektronicznej. Kwestionariusz CAWI pojawia się w przeglądarce jako strona internetowa, do której respondenci mogą dotrzeć na różne sposoby, w zależności od projektu. Skomputeryzowane środowisko umożliwia wielką logiczną złożoność procesu wywiadu. Filtrowanie i implementacja relacji logicznych […]

Koniec z fakturami papierowymi

Czym jest JPK? JPK to Jednolity Plik Kontrolny, który podlega zasadom standaryzacji. Nie ma znaczenia to, z jakich programów księgowych korzystamy. Jest to spore ułatwienie zarówno dla podatników, jak i urzędników. Wszystkie przesłane pliki mają jedną strukturę, więc osoba je obsługująca nie musi znać specyfiki kilku, czy też kilkunastu programów. W lipcu 2018 roku w życie ma wejść przepis mówiący o tym, że na każde wezwanie podatkowe musimy […]

Badania rynku

Badania rynku to proces gromadzenia, analizowania i interpretowania informacji o rynku, na temat produktu lub usługi, które mają być oferowane do sprzedaży na tym rynku, a także o przeszłości, obecnych i potencjalnych klientów do produktu lub usługi; badania cech, nawyki wydatków, lokalizacji i potrzeb Twojej firmy w rynku docelowym. Badania rynku określić można jako zespół czynności, w efekcie wykonania których zgromadzone zostaną potrzebne, a czasem nawet i niezbędne informacje dotyczące obecnych procesów […]

Niemcy uwielbiają kawę z kapsułek

Czy to efekt George’a Clooneya? Miliony Niemców przygotowują kawę z ekspresu na kapsułki. Sprzedaż wzrosła o prawie 30 procent. Kiedy George Clooney pije kawę , robi to po pierwsze w obecności pięknych kobiet. Po drugie, nie pije tylko kawy , ale “Volluto”, “Grand Cru” lub “Arpeggio” – przynajmniej w reklamie Nespresso. Robi to oczywiście tak przekonująco, że Niemcy nie mogą się mu oprzeć – kupują coraz więcej kawy w kapsułkach. W 2013 r. Sprzedaż […]

The Research Club w Warszawie

W czwartkowy wieczór 7 kwietnia 2016 w ramach The Research Club w Warszawie odbyła się impreza networkingowa dla osób pracujących w branży badawczej sponsorowana przez i-view fokusownie i sale konferencyjną w samym centrum stolicy. TRC działa od 2007 roku, jego głównym celem jest zrzeszanie ludzi ze świata badań rynku. Nieważne czy pracujecie dla dużej agencji badawczej czy jesteście końcowym klientem, TRC to zawsze dobra okazja, żeby poznać nowe osoby […]

Wyposażenie fokusowni – fokusownie od kuchni

Badania fokusowe to nic innego jak zorganizowany wywiad środowiskowy. Badania te są niezwykle ważnym czynnikiem poznawczym z różnego zakresu­ od psychologi, poprzez badania społeczne, na marketingu kończąc. Istnieją dwa warianty badań fokusowych: wywiad pogłębiony (czyli zwyczajna rozmowa w cztery oczy), bądź dyskusja grupowa. Bez względu na to, na jaką metodę zdecyduje się specjalista powinien on wiedzieć, jak zadbać o wyposażenie fokusowni- czyli miejsca, w którym przeprowadzane będzie badanie. Wbrew pozorom takie […]