Co drugi respondent chciałby zostać zaszczepiony przeciwko COVID-19, jeśli szczepionka byłaby dostępna. Co najważniejsze, szczepienia powinny być dobrowolne, twierdzą Rosjanie. MOSKWA, 19 maja 2020 r. Rosyjskie Centrum Badań Opinii Społecznej (VCIOM) przedstawia dane ankietowe opisujące rosyjskie postawy wobec szczepień przeciwko COVID-19. Wyniki ankiet wobec szczepień przeciwko COVID-19 Większość Rosjan (70%) uważa, że szczepienie…
Zobacz więcejJeśli chcesz dostać się do umysłów swoich klientów, musisz przeprowadzić badania jakościowe. Wywiady bezpośrednie i grupy fokusowe mogą zapewnić cenny wgląd w produkty, rynek oraz opinie i motywacje klientów Jakościowe metody badawcze Badania jakościowe polegają na ustaleniu nie tylko tego, co ludzie myślą, ale dlaczego tak myślą. Chodzi o to, aby ludzie…
Zobacz więcejKim jest tajemniczy klient Tajemniczy klient (ang. Mystery Shopper) to inaczej płatny konsument, który jest wynajmowany do robienia zakupów, korzystania z usług i zbierania danych według wytycznych zleceniodawcy. Pomyśl o tajemniczych klientach jak o „tajnych klientach” wysyłanych w celu obserwowania, interakcji i raportowania tego wszystkiego. To proces, w którym osoba…
Zobacz więcejSegmentacja rynku jest jednym z najskuteczniejszych narzędzi dla marketerów umożliwiającym dotarcie do właściwej grupy docelowej. Ułatwia im spersonalizowanie kampanii, skupienie się na tym, co jest konieczne i grupowanie podobnych klientów w celu dotarcia do określonej grupy odbiorców w opłacalny sposób. Segmentacja rynku jest wykorzystywana przez marketerów od późnych lat XX…
Zobacz więcejCo to są szybko zbywalne towary konsumpcyjne (FMCG)? Szybko zbywalne towary konsumpcyjne to produkty, które sprzedają się szybko po stosunkowo niskich kosztach. Te towary są również nazywane towarami szybko rotującymi. FMCG mają krótki okres przydatności do spożycia ze względu na duże zapotrzebowanie konsumentów (np. Napoje bezalkoholowe i słodycze) lub ponieważ…
Zobacz więcejBadanie wykazało, że butelka Coca-Coli jest najbardziej kultowym opakowaniem: według najnowszych badań przeprowadzonych wśród 1500 Brytyjczyków, którzy przyjrzeli się, jak branding i opakowanie wpłynęły na konsumentów, ujawniono, że jedna szósta respondentów uważa, że Coca-Cola jest najbardziej rozpoznawalnym opakowaniem i był równie łatwy do zidentyfikowania bez logo lub produktu w butelce….
Zobacz więcejBadania CAWI w pełnym rozwinięciu to Computer Assisted Web Interview. CAWI to technika badań online, polegająca na zbieraniu informacji w ilościowych badaniach rynku (CATI) i opinii publicznej, w której respondent jest proszony o wypełnienie ankiety w formie elektronicznej. Kwestionariusz CAWI pojawia się w przeglądarce jako strona internetowa, do której respondenci…
Zobacz więcejAnalizując niektóre aspekty życia, możemy rzec, że świat przeniósł się do internetu. W internecie już nie tylko oglądamy filmy czy słuchamy muzyki – tam również wydajemy i zarabiamy pieniądze, do internetu “chodzimy” żeby się zintegrować z ludźmi – nasze społeczeństwo coraz częściej wybiera komunikację w internecie, niż spotkanie w realnym…
Zobacz więcejCzym jest JPK? JPK to Jednolity Plik Kontrolny, który podlega zasadom standaryzacji. Nie ma znaczenia to, z jakich programów księgowych korzystamy. Jest to spore ułatwienie zarówno dla podatników, jak i urzędników. Wszystkie przesłane pliki mają jedną strukturę, więc osoba je obsługująca nie musi znać specyfiki kilku, czy też kilkunastu programów….
Zobacz więcejUE nie jest bezpośrednio zaangażowana w gromadzenie ani ustalanie stawek podatkowych . O wysokość podatków, które płacimy, decyduje rząd kraju rezydenta podatkowego, a nie UE. Rolą UE jest nadzór nad krajowymi przepisami podatkowymi , aby zapewnić ich zgodność z celami UE w różnych obszarach polityki. Obejmują one w szczególności: Pobudzenie…
Zobacz więcejFranczyza w Europie jest na dobrej drodze do dalszego pozytywnego wzrostu. 28 narodów składających się na Unię Europejską reprezentuje jednolity rynek ponad 500 milionów konsumentów. Choć większość działających w Europie franchisingu ma pochodzenie europejskie, wiele firm amerykańskich planuje w najbliższej przyszłości rozszerzyć i uruchomić jednostki franczyzowe w UE. Statystyki: Franczyza…
Zobacz więcejRok 2016 był udany i ekscytujący dla brytyjskiej branży detalicznej po gruntownym wyleczeniu z niskiego poziomu recesji w 2008 r. i utrzymujących się następstw w kolejnych latach, branża od tego czasu rosła w siłę, rozwijając się w bezprecedensowy poziom dochodów i różnorodności produktów. Większa gama produktów detalicznych jest dostępna dla…
Zobacz więcejZdjęcia ze sczerniałymi płucami, zgniłe zęby i zwłoki wskazują na zaburzenia palenia i tym samym powinny wywoływać niechęć sięgnięcia po papierosa. UE zapewnia firmom tytoniowym precyzyjne kombinacje tekstów i obrazów. Co dwanaście miesięcy zmieniają się motywy. Ale czy już rozpoznawalny jest trend, że przerażające obrazy działają? Odpowiedź nie jest łatwa,…
Zobacz więcejBadania rynku to proces gromadzenia, analizowania i interpretowania informacji o rynku, na temat produktu lub usługi, które mają być oferowane do sprzedaży na tym rynku, a także o przeszłości, obecnych i potencjalnych klientów do produktu lub usługi; badania cech, nawyki wydatków, lokalizacji i potrzeb Twojej firmy w rynku docelowym. Badania…
Zobacz więcejCzy to efekt George’a Clooneya? Miliony Niemców przygotowują kawę z ekspresu na kapsułki. Sprzedaż wzrosła o prawie 30 procent. Kiedy George Clooney pije kawę , robi to po pierwsze w obecności pięknych kobiet. Po drugie, nie pije tylko kawy , ale “Volluto”, “Grand Cru” lub “Arpeggio” – przynajmniej w reklamie…
Zobacz więcej