Niemcy uwielbiają kawę z kapsułek

Niemcy uwielbiają kawę z kapsułek

Niemcy uwielbiają kawę z kapsułek

Czy to efekt George’a Clooneya? Miliony Niemców przygotowują kawę z ekspresu na kapsułki. Sprzedaż wzrosła o prawie 30 procent.

Kiedy George Clooney pije kawę , robi to po pierwsze w obecności pięknych kobiet. Po drugie, nie pije tylko kawy , ale “Volluto”, “Grand Cru” lub “Arpeggio” – przynajmniej w reklamie Nespresso. Robi to oczywiście tak przekonująco, że Niemcy nie mogą się mu oprzeć – kupują coraz więcej kawy w kapsułkach.

W 2013 r. Sprzedaż wzrosła o 27,5 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym , jak podaje raport Focus , powołując się na firmę badawczą IRI . W sumie 5,8 zakupionych w zeszłym roku miliona niemieckich kapsułek z kawą, o 20 procent więcej niż w roku poprzednim.

Według niemieckiego stowarzyszenia producentów kawy, w 2012 r . Sprzedaż wzrosła gwałtownie o 13 procent. Lider rynku Nestlé z marką Nespresso ma w międzyczasie wielu konkurentów – również bardzo przychylnych: Aldi South oferuje ostatnio także kapsułki.

Jednak miłość do kapsułek kawy ma konsekwencje dla środowiska: dziennik Welt obliczył w styczniu , ile odpadów produkują zużyte kapsułki. W związku z tym w tym roku w Niemczech zostaną wyprodukowane dwa miliardy kapsułek z kawą, a zatem około 4000 ton odpadów.

About Redakcja

RPFB to wiodący internetowy portal zajmująca się zagadnieniami badań rynku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem