Niemcy uwielbiają kawę z kapsułek

Niemcy uwielbiają kawę z kapsułek

Czy to efekt George’a Clooneya? Miliony Niemców przygotowują kawę z ekspresu na kapsułki. Sprzedaż wzrosła o prawie 30 procent.

Kiedy George Clooney pije kawę , robi to po pierwsze w obecności pięknych kobiet. Po drugie, nie pije tylko kawy , ale “Volluto”, “Grand Cru” lub “Arpeggio” – przynajmniej w reklamie Nespresso. Robi to oczywiście tak przekonująco, że Niemcy nie mogą się mu oprzeć – kupują coraz więcej kawy w kapsułkach.

W 2013 r. Sprzedaż wzrosła o 27,5 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym , jak podaje raport Focus , powołując się na firmę badawczą IRI . W sumie 5,8 zakupionych w zeszłym roku miliona niemieckich kapsułek z kawą, o 20 procent więcej niż w roku poprzednim.

Według niemieckiego stowarzyszenia producentów kawy, w 2012 r . Sprzedaż wzrosła gwałtownie o 13 procent. Lider rynku Nestlé z marką Nespresso ma w międzyczasie wielu konkurentów – również bardzo przychylnych: Aldi South oferuje ostatnio także kapsułki.

Jednak miłość do kapsułek kawy ma konsekwencje dla środowiska: dziennik Welt obliczył w styczniu , ile odpadów produkują zużyte kapsułki. W związku z tym w tym roku w Niemczech zostaną wyprodukowane dwa miliardy kapsułek z kawą, a zatem około 4000 ton odpadów.