Notice: Funkcja _load_textdomain_just_in_time została wywołana nieprawidłowo. Ładowanie tłumaczenia dla domeny citadela zostało uruchomione zbyt wcześnie. Zwykle jest to wskaźnik, że jakiś kod we wtyczce lub motywie działa zbyt wcześnie. Tłumaczenia powinny zostać załadowane podczas akcji init lub później. Dowiedz się więcej: Debugowanie w WordPressie. (Ten komunikat został dodany w wersji 6.7.0.) in /home/rpfb/domains/rpfb.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121
Badanie oglądalności telewizji w Austrii - Rynek Polskich Firm Badawczych

Badanie oglądalności telewizji w Austrii

Badanie oglądalności telewizji w Austrii

W ramach TELETEST każdego dnia rejestruje się dokładnie ile i jakich widzów oraz jaką liczbę czasu oglądane są programy telewizyjne. Wyniki są dostępne każdego ranka. Dzięki temu telewizja może dokumentować swoje wartości wydajności szybciej i bardziej niezawodnie niż jakikolwiek inny nośnik w Austrii. Z jednej strony dane są podstawą programowania i projektowania telewizji, z drugiej strony mają decydujące znaczenie dla dystrybucji reklamy telewizyjnej o wartości ponad 500 mln EUR brutto rocznie.

Badania rynku oglądalności telewizji zostało przeprowadzone pierwszy raz w Austrii do 1981 r. Jako reprezentatywna ankieta z wywiadami twarzą w twarz w dwóch do trzech fal badań rocznie. Następnie do 1990 r. jako pisemna ankieta z wykorzystaniem pamiętnika. Od 1991 r. statystyki telewizyjne zostały ustalone za pomocą elektronicznego systemu pomiarowego TELETEST.

Jak mierzone jest korzystanie z telewizora?

Telecontrol wykorzystuje specjalnie opracowane przyrządy pomiarowe. Urządzenia są podłączone do odbiorników domowych, a więc do odbiorników telewizyjnych, cyfrowych i analogowych.

System telekontroli zainstalowany w domowych dekoderach nie tylko rejestruje dane ale także umożliwia korzystanie z telegazety, nagrywania obrazu i gry wideo.

Dekoder zawiera pilota zdalnego sterowania. Dla każdego członka gospodarstwa domowego od trzeciego roku życia obejmuje to oddzielny klucz, za pomocą którego osoba może się zalogować i wylogować jako widz za jednym naciśnięciem przycisku. Przycisk gościa rejestruje również gości w gospodarstwie domowym. Ponadto widzowie mają możliwość oceny programu oglądanego za pomocą sześciostopniowej skali.

Dekodery otrzymują zwrot kosztów w wysokości dodatkowych wydatków poniesionych przez gospodarstwo domowe poprzez podłączenie urządzeń TELETEST (koszty energii elektrycznej).

Systemy pomiarowe do telekontroli są konfigurowane i utrzymywane w domach przez wykwalifikowanych techników, przy czym dokłada się starań, aby nie zmieniać stacji odbiorczej znajdującej się w gospodarstwie domowym.

Systemy pomiarowe telekontroli są podłączone do sieci telefonicznej (stacjonarnej lub mobilnej). Codziennie od 3:00 do 5:00 dane o użytkowaniu telewizora mierzone i przechowywane przez urządzenie są pobierane i przechowywane przez telefon z centralnego systemu komputerowego GfK Fernsehforschung

Jakie informacje są dostarczane?

Dane z pomiaru wykorzystania telewizji i ankiet panelowych oferują użytkownikom różnorodne opcje analizy. Kluczowe postacie centralne, na przykład, zasięg w procentach i tysiąc, procentowy udział w rynku, czas oglądania w minutach i sekundach, cen lub stawek kontaktowych reklamowych w euro.

Ponadto, aby przeanalizować pewne kategorie nadawcze, użytkownik może skorzystać z przypisań kodowania programów: każda transmisja jest przypisana do jednej z 270 kategorii programów; co pozwala na analizę według preferencji gatunku i powinowactwa do określonych typów programów.

Oceny transmisji

Austriacki system badań nad publicznością w telewizji elektronicznej oprócz jakości danych użytkowych zawiera także wymiar jakościowy. Członkowie panelu są zobowiązani do wydania werdyktu w odniesieniu do każdej transmisji. Odbywa się to poprzez naciśnięcie przycisku z pilotem zdalnego sterowania na podstawie sześciostopniowej skali: przycisk 1 oznacza „bardzo dobrze”, przycisk 6 „bardzo źle”. Ocena jest z zasady podana na końcu programu. Jednak jest on również rejestrowany, jeśli jest już w środku programu, ponieważ transmisje nie zawsze są oglądane do końca. W przypadku kilku ocen przesyłki przez osobę testującą, tylko ocena końcowa jest uwzględniana w ocenie danych.

Na wyświetlaczu wyników skala zostaje obalona: 5,0 jest najlepsza, 0,0 najniższa. Te punkty bonusowe są wykorzystywane do projektowania programów telewizyjnych jako odpowiedni wskaźnik satysfakcji programu dla poszczególnych odbiorców. Oznacza to, że dane dotyczące odbioru programów z poprzedniego dnia są dostępne codziennie rano bez dalszego badania. Jest to jednak ograniczone do transmisji, które są wykorzystywane na tyle liczne, aby zapewnić niezawodną bazę numerów spraw. W przypadku ofert o krótkim zasięgu – tj. Nadawania w godzinach poza szczytem lub ze stacji o małym natężeniu ruchu – ta wartość dodana urządzenia TELETEST ma tylko ograniczony skutek, a mianowicie w analizach o wartościach skumulowanych.

Niezawodność i odporność na przyszłość

Każdego dnia GfK Austria rutynowo przeprowadza obszerne zbieranie danych i kontrole wiarygodności danych otrzymanych z gospodarstw domowych. Oprócz sprawdzenia funkcjonalności technicznej ma miejsce zbadanie nieprawdopodobnych danych użytkowania. Prawidłowa zgodność rejestracji i wyrejestrowania przez uczestników panelu jest sprawdzana raz w roku za pomocą „Internal Coincidental Check”.

System pomiarowy musi rejestrować wszystkie wydarzenia na rynku telewizyjnym i przedstawiać je w sposób maksymalny, przy czym główne wyzwania związane z nowymi technologiami cyfrowymi mają dopiero nadejść: cyfrowe rejestratory wideo (DVR) z różnymi funkcjami, takimi jak Time Shift, VOD (wideo na Popyt), EPG (Przewodniki po programach E-lektronicznych), IP-TV (telewizja za pośrednictwem protokołu internetowego) i telewizja mobilna są w niedalekiej przyszłości, aby opracować ankietę i raportowanie użytkowników.

Dostęp do danych przez agencje medialne, inne kanały telewizyjne i sprzedawcy okien jest regulowany przez subskrypcje reklamowe lub umowy licencyjne. Międzynarodowy marketing danych jest realizowany przez MEDIAMETRIE w Austrii przez Sekretariat Generalny AGTT. Stacje AGTT są członkami stowarzyszenia MEDIA ANALYSIS i przekazują w tym kontekście bezpłatnie dane TELETEST w celu połączenia w dane badania.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *