Badanie oglądalności telewizji w Austrii

Badanie oglądalności telewizji w Austrii

W ramach TELETEST każdego dnia rejestruje się dokładnie ile i jakich widzów oraz jaką liczbę czasu oglądane są programy telewizyjne. Wyniki są dostępne każdego ranka. Dzięki temu telewizja może dokumentować swoje wartości wydajności szybciej i bardziej niezawodnie niż jakikolwiek inny nośnik w Austrii. Z jednej strony dane są podstawą programowania i projektowania telewizji, z drugiej strony mają decydujące znaczenie dla dystrybucji reklamy telewizyjnej o wartości ponad 500 mln EUR brutto rocznie.

Badania rynku oglądalności telewizji zostało przeprowadzone pierwszy raz w Austrii do 1981 r. Jako reprezentatywna ankieta z wywiadami twarzą w twarz w dwóch do trzech fal badań rocznie. Następnie do 1990 r. jako pisemna ankieta z wykorzystaniem pamiętnika. Od 1991 r. statystyki telewizyjne zostały ustalone za pomocą elektronicznego systemu pomiarowego TELETEST.

Jak mierzone jest korzystanie z telewizora?

Telecontrol wykorzystuje specjalnie opracowane przyrządy pomiarowe. Urządzenia są podłączone do odbiorników domowych, a więc do odbiorników telewizyjnych, cyfrowych i analogowych.

System telekontroli zainstalowany w domowych dekoderach nie tylko rejestruje dane ale także umożliwia korzystanie z telegazety, nagrywania obrazu i gry wideo.

Dekoder zawiera pilota zdalnego sterowania. Dla każdego członka gospodarstwa domowego od trzeciego roku życia obejmuje to oddzielny klucz, za pomocą którego osoba może się zalogować i wylogować jako widz za jednym naciśnięciem przycisku. Przycisk gościa rejestruje również gości w gospodarstwie domowym. Ponadto widzowie mają możliwość oceny programu oglądanego za pomocą sześciostopniowej skali.

Dekodery otrzymują zwrot kosztów w wysokości dodatkowych wydatków poniesionych przez gospodarstwo domowe poprzez podłączenie urządzeń TELETEST (koszty energii elektrycznej).

Systemy pomiarowe do telekontroli są konfigurowane i utrzymywane w domach przez wykwalifikowanych techników, przy czym dokłada się starań, aby nie zmieniać stacji odbiorczej znajdującej się w gospodarstwie domowym.

Systemy pomiarowe telekontroli są podłączone do sieci telefonicznej (stacjonarnej lub mobilnej). Codziennie od 3:00 do 5:00 dane o użytkowaniu telewizora mierzone i przechowywane przez urządzenie są pobierane i przechowywane przez telefon z centralnego systemu komputerowego GfK Fernsehforschung

Jakie informacje są dostarczane?

Dane z pomiaru wykorzystania telewizji i ankiet panelowych oferują użytkownikom różnorodne opcje analizy. Kluczowe postacie centralne, na przykład, zasięg w procentach i tysiąc, procentowy udział w rynku, czas oglądania w minutach i sekundach, cen lub stawek kontaktowych reklamowych w euro.

Ponadto, aby przeanalizować pewne kategorie nadawcze, użytkownik może skorzystać z przypisań kodowania programów: każda transmisja jest przypisana do jednej z 270 kategorii programów; co pozwala na analizę według preferencji gatunku i powinowactwa do określonych typów programów.

Oceny transmisji

Austriacki system badań nad publicznością w telewizji elektronicznej oprócz jakości danych użytkowych zawiera także wymiar jakościowy. Członkowie panelu są zobowiązani do wydania werdyktu w odniesieniu do każdej transmisji. Odbywa się to poprzez naciśnięcie przycisku z pilotem zdalnego sterowania na podstawie sześciostopniowej skali: przycisk 1 oznacza “bardzo dobrze”, przycisk 6 “bardzo źle”. Ocena jest z zasady podana na końcu programu. Jednak jest on również rejestrowany, jeśli jest już w środku programu, ponieważ transmisje nie zawsze są oglądane do końca. W przypadku kilku ocen przesyłki przez osobę testującą, tylko ocena końcowa jest uwzględniana w ocenie danych.

Na wyświetlaczu wyników skala zostaje obalona: 5,0 jest najlepsza, 0,0 najniższa. Te punkty bonusowe są wykorzystywane do projektowania programów telewizyjnych jako odpowiedni wskaźnik satysfakcji programu dla poszczególnych odbiorców. Oznacza to, że dane dotyczące odbioru programów z poprzedniego dnia są dostępne codziennie rano bez dalszego badania. Jest to jednak ograniczone do transmisji, które są wykorzystywane na tyle liczne, aby zapewnić niezawodną bazę numerów spraw. W przypadku ofert o krótkim zasięgu – tj. Nadawania w godzinach poza szczytem lub ze stacji o małym natężeniu ruchu – ta wartość dodana urządzenia TELETEST ma tylko ograniczony skutek, a mianowicie w analizach o wartościach skumulowanych.

Niezawodność i odporność na przyszłość

Każdego dnia GfK Austria rutynowo przeprowadza obszerne zbieranie danych i kontrole wiarygodności danych otrzymanych z gospodarstw domowych. Oprócz sprawdzenia funkcjonalności technicznej ma miejsce zbadanie nieprawdopodobnych danych użytkowania. Prawidłowa zgodność rejestracji i wyrejestrowania przez uczestników panelu jest sprawdzana raz w roku za pomocą “Internal Coincidental Check”.

System pomiarowy musi rejestrować wszystkie wydarzenia na rynku telewizyjnym i przedstawiać je w sposób maksymalny, przy czym główne wyzwania związane z nowymi technologiami cyfrowymi mają dopiero nadejść: cyfrowe rejestratory wideo (DVR) z różnymi funkcjami, takimi jak Time Shift, VOD (wideo na Popyt), EPG (Przewodniki po programach E-lektronicznych), IP-TV (telewizja za pośrednictwem protokołu internetowego) i telewizja mobilna są w niedalekiej przyszłości, aby opracować ankietę i raportowanie użytkowników.

Dostęp do danych przez agencje medialne, inne kanały telewizyjne i sprzedawcy okien jest regulowany przez subskrypcje reklamowe lub umowy licencyjne. Międzynarodowy marketing danych jest realizowany przez MEDIAMETRIE w Austrii przez Sekretariat Generalny AGTT. Stacje AGTT są członkami stowarzyszenia MEDIA ANALYSIS i przekazują w tym kontekście bezpłatnie dane TELETEST w celu połączenia w dane badania.