Badanie wykazało, że butelka Coca-Coli jest najbardziej kultowym opakowaniem: według najnowszych badań przeprowadzonych wśród 1500 Brytyjczyków, którzy przyjrzeli się, jak branding i opakowanie wpłynęły na konsumentów, ujawniono, że jedna szósta respondentów uważa, że Coca-Cola jest najbardziej rozpoznawalnym opakowaniem i był równie łatwy do zidentyfikowania bez logo lub produktu w butelce.
10 najbardziej rozpoznawalnych opakowań to:
1. Butelka Coca-Coli
2. Trójkąt Toblerone
3. Słoik Marmite
4. Tubka Pringles
5. Wiadro KFC
6. Butelka ketchupu Heinz
7. Butelka z płynem Fairy
8. Pudełko iPhone’a Apple
9. Opakowanie chrupiące Walkers
10. Pudełko Amazon
Badanie zlecone przez organizatora wydarzeń, Easyfairs, wykazało, że marki FMCG znalazły się w pierwszej dziesiątce najbardziej rozpoznawalnych opakowań, a trójkątny kształt Toblerone uplasował się tuż za butelką Coca-Coli na drugim miejscu.
Stwierdzono również, że butelka Chanel nr 5, pudełko Tiffany i pudełko Jo Malone właśnie nie trafiły do 10 najbardziej rozpoznawalnych opakowań.
W ostatnich latach marka Coca-Cola znacząco zmieniła swoją strategię marketingową, uwzględniając również młodsze dane demograficzne. Wśród top4 tuba Pringles została wybrana jako drugie najbardziej rozpoznawalne opakowanie.