Statystyka franczyzy dla Unii Europejskiej

Statystyka franczyzy dla Unii Europejskiej

Franczyza w Europie jest na dobrej drodze do dalszego pozytywnego wzrostu. 28 narodów składających się na Unię Europejską reprezentuje jednolity rynek ponad 500 milionów konsumentów. Choć większość działających w Europie franchisingu ma pochodzenie europejskie, wiele firm amerykańskich planuje w najbliższej przyszłości rozszerzyć i uruchomić jednostki franczyzowe w UE.

Statystyki:

  • Franczyza McDonalds zarobił więcej dochodów w UE niż w zeszłym roku w USA i oczekuje, że trend ten będzie kontynuowany. Sprzedaż licencji sieci zwiększyła się w 2014 r. O 2% w UE, zastępując po raz kolejny USA jako największe źródło dochodów. Sprzedaż wzrosła również o 5,4% w regionach APMEA (Azja-Pacyfik, Bliski Wschód i Afryka).
  • Branża franczyzowa kwitnie w Wielkiej Brytanii od czasu recesji w 2008 roku. Wartość sprzedaży franczyzy wynosi 13,7 miliarda rocznie w sprzedaży.
  • 48 procent amerykańskich franczyzodawców działających w UE ocenia Wielką Brytanię jako najlepszy region do ekspansji, a Niemcy i Francja oferują również dobre perspektywy rozwoju franczyzy.
  • Spośród marek franchisingowych opracowanych i działających w UE około 80 procent pochodzi z krajów UE.
  • W 1972 r. Europejska Federacja ds. Etyki na Franczyzę została utworzona przez Europejską Federację Franczyzy, aby służyć jako wskazówki dotyczące odpowiedzialnych praktyk w “franchisingach biznesowych”. Od tego czasu Kodeks został zaktualizowany, aby odzwierciedlić obecne praktyki biznesowe.
  • EF składa się z 21 stowarzyszeń członkowskich, które reprezentują franczyzodawców w różnych krajach europejskich. Franczyzodawcy należący do tych stowarzyszeń są zatem stowarzyszeni z EFR i stosują się do Kodeksu. Członkowie stowarzyszeń EFF zyskują wiarygodność jako renomowana firma franchisingowa, która zajmuje się etycznym franchisingiem.
  • Europejska Federacja Franczyzy szacuje, że w UE działa 8500 odrębnych marek franczyzowych w porównaniu do około 2500 amerykańskich marek.
  • Prawie jedna trzecia amerykańskich franczyzodawców uważa, że ​​przyszły potencjał ekspansji do UE jest “wybitny”. Według badań przeprowadzonych przez William Rosenberg International Centre of Franchising na University of New Hampshire, 66 procent amerykańskich franczyzodawców obecnie nie działa w Europie i planuje rozszerzyć się na rynek UE.
  • Europa Zachodnia przewodzi UE w sprzedaży detalicznej i przewyższa Amerykę Północną. Przychody detaliczne w UE przekroczyły w tym dziesięcioleciu ponad 1 bilion USD.