Dropshipping: 10 najczęściej popełnianych błędów na starcie

Dropshipping: 10 najczęściej popełnianych błędów na starcie

Dropshipping: 10 najczęściej popełnianych błędów na starcie

Odpowiednia i dokładnie zaplanowana strategia jest kluczem do osiągnięcia sukcesu w dropshippingu. Ważnym jest, by na samym starcie mieć świadomość konsekwencji, jakie mogą nieść za sobą wszelkie niepowodzenia w tym modelu sprzedażowym. Poniżej lista 5 najczęstszych błędów popełnianych w dropshippingu, które pomogą podjąć decyzję, czy skorzystać z tej metody, czy tradycyjnej hurtowni internetowej.

Błąd 6: Brak przepisów dotyczących zwrotów

Sprzedając produkty w Internecie, zgodnie z prawem wymagane jest, aby przyznać nabywcy 14-dniową gwarancję zwrotu pieniędzy. W związku z tym, że przepis ten nie istnieje pomiędzy właścicielem sklepu a dostawcą, warto uzgodnić nadzwyczajne prawo do zwrotu. zastosowania w tym środowisku. W pewnych okolicznościach możliwe jest uzgodnienie z dostawcą DropShipping nadzwyczajnego prawa do zwrotu. Gwarancja, zwroty i reklamacje to kwestie, które powinny być jasno ustalone pomiędzy stronami.

Błąd 7: Wadliwa komunikacja z dostawcą

Pomimo tego, iż możemy korzystać z różnych form kontaktu takich jak maile czy telefony, musimy mieć na uwadze fakt, iż najlepszą opcją jest kontakt bezpośredni. Rozmowa w cztery oczy z potencjalnym dostawcą pomaga uzyskać rzeczywisty obraz działalności przyszłego partnera oraz większe możliwości negocjacji konkretnych cen i warunków. Warto osobiście sprawdzić, czy oferowane produkty są rzeczywiście w magazynie i szybkość przetwarzania przychodzących zamówienia oraz ich wysyłki.

Błąd 8: Zbyt nisko oszacowane obciążenie

Handel online za pomocą dropshipping wymaga znacznie mniej przetwarzania niż tradycyjne zamówienie pocztowe. Bez planowania i struktury nie wystarczy jednak nowoczesna forma handlu online. Niezbędne jest zatem zaplanowanie niezbędnych kroków i zwiększenie ilości czasu.
Z jednej strony nie należy lekceważyć wysiłków związanych z ostrożną opieką nad potencjalnymi nabywcami i klientami. Z drugiej strony posiadanie relacji biznesowych z dostawcami usług dropshipping może zwiększyć ilość pracy.

Błąd 9: Brak optymalnego testowania zdolności dostawy towarów

Koniecznie musisz zadbać o to, by oferowane przez Ciebie produkty były dostępne. Jeśli produkt nie jest dostępny lub jest dostępny z opóźnieniem, wynika to z Twojej reputacji sprzedawcy internetowego.
Konsekwencje opóźnionych dostępnych produktów również mogą cię dotknąć ekonomicznie. Na przykład, jeśli klient zamówi dwa produkty, z których jeden nie będzie dostępny zgodnie z harmonogramem, dwa razy koszty wysyłki zostaną z reguły zwrócone.

Błąd 10: Zbyt wysokie stawki zwrotu

Zwroty produktów są częścią codziennej pracy każdego sprzedawcy internetowego. Zarówno prawo, jak i ogólne zasady dotyczące przyjazności dla klienta wymagają bezwarunkowego prawa do zwrotu co najmniej 14 dni. W wielu przypadkach zwracane towary nie mogą być sprzedawane regularnie, ale zamiast tego muszą być sprzedawane w innym miejscu, zwykle po niższej cenie. Powstałe straty muszą zostać poniesione przez sklep internetowy.
W tym kontekście planowane obszary produktów powinny zostać poddane przeglądowi pod kątem oczekiwanej stopy zwrotu.

About Redakcja

RPFB to wiodący internetowy portal zajmująca się zagadnieniami badań rynku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem