Dropshipping: 10 najczęściej popełnianych błędów na starcie

Dropshipping: 10 najczęściej popełnianych błędów na starcie

Odpowiednia i dokładnie zaplanowana strategia jest kluczem do osiągnięcia sukcesu w dropshippingu. Ważnym jest, by na samym starcie mieć świadomość konsekwencji, jakie mogą nieść za sobą wszelkie niepowodzenia w tym modelu sprzedażowym. Poniżej lista 5 najczęstszych błędów popełnianych w dropshippingu, które pomogą podjąć decyzję, czy skorzystać z tej metody, czy tradycyjnej hurtowni internetowej.

Błąd 6: Brak przepisów dotyczących zwrotów

Sprzedając produkty w Internecie, zgodnie z prawem wymagane jest, aby przyznać nabywcy 14-dniową gwarancję zwrotu pieniędzy. W związku z tym, że przepis ten nie istnieje pomiędzy właścicielem sklepu a dostawcą, warto uzgodnić nadzwyczajne prawo do zwrotu. zastosowania w tym środowisku. W pewnych okolicznościach możliwe jest uzgodnienie z dostawcą DropShipping nadzwyczajnego prawa do zwrotu. Gwarancja, zwroty i reklamacje to kwestie, które powinny być jasno ustalone pomiędzy stronami.

Błąd 7: Wadliwa komunikacja z dostawcą

Pomimo tego, iż możemy korzystać z różnych form kontaktu takich jak maile czy telefony, musimy mieć na uwadze fakt, iż najlepszą opcją jest kontakt bezpośredni. Rozmowa w cztery oczy z potencjalnym dostawcą pomaga uzyskać rzeczywisty obraz działalności przyszłego partnera oraz większe możliwości negocjacji konkretnych cen i warunków. Warto osobiście sprawdzić, czy oferowane produkty są rzeczywiście w magazynie i szybkość przetwarzania przychodzących zamówienia oraz ich wysyłki.

Błąd 8: Zbyt nisko oszacowane obciążenie

Handel online za pomocą dropshipping wymaga znacznie mniej przetwarzania niż tradycyjne zamówienie pocztowe. Bez planowania i struktury nie wystarczy jednak nowoczesna forma handlu online. Niezbędne jest zatem zaplanowanie niezbędnych kroków i zwiększenie ilości czasu.
Z jednej strony nie należy lekceważyć wysiłków związanych z ostrożną opieką nad potencjalnymi nabywcami i klientami. Z drugiej strony posiadanie relacji biznesowych z dostawcami usług dropshipping może zwiększyć ilość pracy.

Błąd 9: Brak optymalnego testowania zdolności dostawy towarów

Koniecznie musisz zadbać o to, by oferowane przez Ciebie produkty były dostępne. Jeśli produkt nie jest dostępny lub jest dostępny z opóźnieniem, wynika to z Twojej reputacji sprzedawcy internetowego.
Konsekwencje opóźnionych dostępnych produktów również mogą cię dotknąć ekonomicznie. Na przykład, jeśli klient zamówi dwa produkty, z których jeden nie będzie dostępny zgodnie z harmonogramem, dwa razy koszty wysyłki zostaną z reguły zwrócone.

Błąd 10: Zbyt wysokie stawki zwrotu

Zwroty produktów są częścią codziennej pracy każdego sprzedawcy internetowego. Zarówno prawo, jak i ogólne zasady dotyczące przyjazności dla klienta wymagają bezwarunkowego prawa do zwrotu co najmniej 14 dni. W wielu przypadkach zwracane towary nie mogą być sprzedawane regularnie, ale zamiast tego muszą być sprzedawane w innym miejscu, zwykle po niższej cenie. Powstałe straty muszą zostać poniesione przez sklep internetowy.
W tym kontekście planowane obszary produktów powinny zostać poddane przeglądowi pod kątem oczekiwanej stopy zwrotu.