Zdjęcia ze sczerniałymi płucami, zgniłe zęby i zwłoki wskazują na zaburzenia palenia i tym samym powinny wywoływać niechęć sięgnięcia po papierosa. UE zapewnia firmom tytoniowym precyzyjne kombinacje tekstów i obrazów. Co dwanaście miesięcy zmieniają się motywy.
Ale czy już rozpoznawalny jest trend, że przerażające obrazy działają? Odpowiedź nie jest łatwa, ponieważ wprowadzenie nakładek obrazów szokowych odbywa się stopniowo. Dlatego nie można nawet wykluczyć, że ostrzeżenia na opakowaniach nie wpłynęły jak dotąd na sprzedaż.
Od lat liczba osób palących spadła – bez żadnych wstrząsów. I nawet konsumpcja “sztuk” na palacza spada, jak pokazują dane Ministerstwa Zdrowia. W 1995 r. Od 13 do 16 papierosów dziennie, teraz jest tylko 9 do 10.
Produkcja papierosów spada
Jednocześnie branża obserwuje nowe trendy, po pierwsze kupuje się coraz więcej e-papierosów. Po drugie, odejście od klasycznego palenia papierosów po palenie sziszy wśród młodych ludzi tak u dorosłych, ruch w kierunku cygaretek i cygar.
W każdym razie, według najnowszych danych Federalnego Urzędu Statystycznego, w ubiegłym roku wyprodukowano o wiele mniej papierosów niż w 2015 r . : Producenci zamawiali banderole dla 75 miliardów papierosów – 7,7 procent lub o 6,3 miliarda mniej niż w roku poprzednim. Dwadzieścia pięć lat temu, w 1991 roku, opodatkowano prawie dwa razy więcej papierosów.
Federalny Urząd Statystyczny tłumaczy gwałtowny spadek od 2015 do 2016 roku masową produkcją. Ze względu na dyrektywę UE w sprawie wyrobów tytoniowych, która wymaga między innymi obrazów szokowych, producenci w poprzednich miesiącach wytworzyli duże ilości, które mogliby legalnie sprzedawać po wejściu w życie dyrektywy.
Do tego dochodzi wzrost minimalnego rozmiaru paczki od 1 stycznia 2016 r. Z 19 do 20 papierosów. Również ze względu na to przekształcenie produkcja wzrosła w 2015 roku.
Przede wszystkim musimy rozróżnić aktywnych już palaczy od dzieci i młodzieży niepalących. Spośród aktywnych palaczy ostrzeżenia prawdopodobnie przynoszą niewiele lub zero. Przede wszystkim chodzi o młodych ludzi uczących się umiejętności społecznych, empatii i społecznych rozrywek.